Please install Yoast SEO plugin and enable the breadcrumb option to use this shortcode!

Yoga op het werk

Yoga op het werk is het ontspanning moment voor bij jou op de werkvloer. De diverse yogahoudingen die je aanneemt tijdens een fijne sessie yoga verhoogt direct het concentratievermogen en vermindert het stress gehalte bij jou op werk. 

Yoga op het werk voorbeeld programma

Al dat rekken en strekken geeft je nieuwe energie en wat dacht je van het extra werkplezier dat het je oplevert? Biedt bedrijfsyoga aan op kantoor of met oefeningen vanuit thuis. Iedereen doet mee op zijn of haar eigen niveau en na de les gaan zij allemaal weer een stukje vitaler aan het werk. 

Ook effectief: stoelyoga

Klinkt als … iets waarbij je kunt blijven zitten. Klopt! Bij stoelyoga heb je geen mat nodig, je hoeft je zelfs niet eens om te kleden. Dit type yoga is de uitgelezen mogelijkheid om tijdens een overvolle werkdag toch een moment van rust te vinden. In zowel lichaam als geest. Herhaling zorgt voor meer flexibiliteit en meer rust in het brein. Het effect? Je voelt je alerter, creatiever, vrolijker.

De 8 voordelen van yoga op het werk

Hieronder vind je de 8 voordelen om gelijk te beginnen met yogalessen bij jou op het werk.

Voordeel 1: Fysieke conditie wordt beter
Voordeel 2: Verhoogt concentratievermogen
Voordeel 3: Stress raakt je minder hard
Voordeel 4: Immuunsysteem verbetert
Voordeel 5: Je bent productiever op je werkdag
Voordeel 6: Positief effect op de nachtrust
Voordeel 7: Men zegt zich slimmer te voelen
Voordeel 8: Een tevreden en voldaan gevoel

Iedere vorm van yoga op het werk heeft zijn eigen kenmerk. Je hebt verschillende soorten yogaoefeningen en technieken: ademhalingsoefeningen, voeten, schouders, stretchen en meditatie. Aan de hand van deze houdingen zorg je voor betere productiviteit op de werkvloer. Van ontspanning tot actief.

Soepele spieren, sterke spieren, kalmte, energie; ontdek snel de voordelen van bedrijfsyoga voor jou als werkgever! Klinkt goed toch? Neem snel contact op en ontdek meer over de mogelijkheden.

  • Meer dan 500 bedrijven gingen je voor 
  • Klanten waarderen ons met een 4,7 / 5,0

Tip:

Maak gebruik van jouw vitaliteitsbudget

Het aanvragen van een offerte is geheel vrijblijvend

Het aanvragen van een offerte is geheel vrijblijvend

Yoga op het werk

Specificaties

Waar zijn wij actief?

Onze klanten met een glimlach

"Enthousiast en stimulerend"

De gedrevenheid en het enthousiasme waarmee zij dit doen is bijzonder stimulerend. Zeer te spreken over de sportactiviteiten. Topervaring!

René Fernhout - Manager GVB

"Aanbeveling voor iedere organisatie"

Samen met hun hebben wij een mooi online sportprogramma aangeboden waarin medewerkers per week aan verschillende sporten konden deelnemen. (Bijna) geen omkijken meer naar.

Angelique van Westerlaak - HR opleidingsassistent ARAG

Meest gestelde vragen

Word ik altijd door dezelfde persoon geholpen?

Ja, je krijgt bij ons één vast aanspreekpunt dat op werkdagen altijd bereikbaar is en alles voor je regelt. Ook op locaties zorgen we zoveel mogelijk voor vaste specialisten. Tenzij iemand ziek is, dan regelen we uiteraard vervanging. Wil je liever meer afwisseling? Dat kan natuurlijk ook.

Hoe garanderen jullie de kwaliteit van de diensten?

Wij begrijpen dat kwaliteit voor jou heel belangrijk is. Vooral als je voor het eerst start of nieuwe activiteiten introduceert. Daarom screenen en selecteren we alle specialisten nauwkeurig.

Neem een kijkje bij onze referenties of cases voor meer informatie. Wil je zelf contact opnemen met onze klanten om te horen hoe zij de samenwerking ervaren? Dat kan! Wij helpen je met de referenties.

Wat kost een proefsessie?

De kosten van een proefsessie zijn afhankelijk van de grootte van je team, maar we houden ze graag laagdrempelig. Nog mooier: je zit na een proefsessie nergens aan vast. Op deze manier kom je erachter of de activiteit past bij de wensen van jouw team.

Twijfel je nog? Neem dan contact met ons op, zodat wij al je vragen kunnen beantwoorden.

Hoe houden jullie de dienstverlening consistentie?

Dat doen we met trainingsprogramma's en protocollen die ervoor zorgen dat alle specialisten dezelfde kwaliteit en service leveren. Daarnaast houden we regelmatig evaluaties en feedbacksessies om de dienstverlening continu te verbeteren. Consistentie is onze prioriteit.

Hoe zorgen jullie voor de juiste match met de specialist(en)?

We benaderen al onze specialisten persoonlijk en organiseren regelmatig trainingsdagen en netwerkevents. Tijdens deze bijeenkomsten leren we onze specialisten goed kennen en na afloop weten we precies wat hun sterke kanten en expertises zijn. Zo kunnen we de juiste specialist aan de juiste klant koppelen op basis van specifieke behoeften en voorkeuren. En zorgen we voor een uitstekende en gepersonaliseerde dienstverlening.

Hoe garanderen jullie de kennis/ervaring van specialisten?

We selecteren al onze specialisten zorgvuldig op basis van hun kwalificaties en ervaring in hun vakgebied. Ook hebben we trainingsprogramma's en protocollen die ervoor zorgen dat alle specialisten dezelfde kwaliteit en service leveren. Bovendien vragen we na elke sessie feedback van de deelnemers. Zo zorgen we continu dat de vaardigheden van specialisten voldoen aan onze kwaliteitsstandaarden.

Hoe worden medewerkers enthousiast gemaakt om mee te doen?

Tijdens een eerste kennismakingsgesprek (intake) besteden we veel aandacht aan het bepalen van jouw doelgroep en de bijbehorende wensen en doelen. We willen graag goed begrijpen wie jouw medewerkers zijn, zodat we effectief met de deelnemers aan de slag kunnen. Onze activiteiten zijn zó ontworpen, dat ze flexibel kunnen aansluiten bij de specifieke behoeften van jouw medewerkers.

Met onze gebruiksvriendelijke en superhandige planningstool kunnen jouw medewerkers vervolgens zelf activiteiten bekijken en boeken op een moment dat hen het beste uitkomt. Daarnaast regelen wij promotiemateriaal en sturen we uitnodigingen en herinneringsmails zodat iedereen op de hoogte is en de kans krijgt om mee te doen.

Na afloop evalueren we of de doelen zijn behaald en indien nodig bieden we nazorg in de vorm van coaching of opvolgsessies. Tot slot houden we regelmatig enquêtes en feedbacksessies om te zorgen dat onze activiteiten en programma's relevant en aantrekkelijk blijven.

Hebben we jou enthousiast gemaakt? Dan zijn je medewerkers dit ook!

Wie is verantwoordelijk voor promotie/communicatie?

Dat doen wij met veel plezier voor je. Wij sturen uitnodigingen en herinneringsmails en kunnen je helpen bij de planning. Ook maken wij promotiemateriaal zoals posters, flyers en banners. Kortom: wij nemen alle communicatie uit handen. Jij hebt immers nog meer te doen.

Hoe regel ik de planning/inschrijvingen?

Daar helpen wij je mee. Je ontvangt van ons een fysieke planning, of we regelen de toegang tot een online planningstool.

Zit ik er lang aan vast?

Dat bepaal jij helemaal zelf! Weet wel dat de kosten bij een jaarprogramma lager zijn. De keuze is aan jou. Een jaarprogramma heeft trouwens nog een aantal aantrekkelijke voordelen:

Voordeel 1: Je bereikt als klant de beste resultaten
Wij kijken graag naar de details en nemen hier de tijd voor. Samen gaan we op zoek naar het beste resultaat. Gedurende een jaar is er genoeg tijd en zijn er voldoende mogelijkheden om naar de juiste oplossing te zoeken.

Voordeel 2: Je creëert stabiliteit en voorspelbaarheid voor je bedrijf.
Je kunt de activiteiten per jaar gemakkelijker indelen, want er is voldoende vrijheid en tijd om aanpassingen te doen.

Voordeel 3: Voordeliger dan een eenmalige afname
Dit hadden we zeker al gezegd? Met een jaarprogramma ben je dus voordeliger uit. Klinkt aantrekkelijk, toch?

Kan ik het aanbod tussentijds wijzigen?

Absoluut! Wij kijken continu naar wat het beste past bij jouw medewerkers. Zijn de wensen en behoeften veranderd? Dan passen wij het aanbod voor je aan.

Wat als medewerkers er geen gebruik van maken? 

Dat is natuurlijk jammer! Bij ons kun je gemakkelijk afschalen wanneer dat nodig is. Dat kun je helemaal zelf doen, maar we denken ook graag met je mee. Zijn jouw medewerkers juist superenthousiast? Dan kun je ook heel eenvoudig zelf het aanbod opschalen.

Heb ik voldoende ruimte in mijn WKR?

Met de werkkostenregeling (WKR) kun je als organisatie een gedeelte van het fiscale loon onbelast besteden. Het nadeel van de WKR is dat de werkkostenregeling beperkt is, waardoor andere activiteiten hier niet meer binnen passen. Bedrijven die regelmatig vitaliteitsactiviteiten zoals stoelmassages aanbieden, adviseren wij dan ook om de massages op te nemen in het Arbo-plan. Zo blijft het forfait van de werkkostenregeling ongemoeid en valt het dus niet onder de WKR-regeling.

Hoe zorg ik dat het bestuur betrokken en enthousiast raakt?

Daar helpen wij je graag mee! Door onze jarenlange ervaring hebben wij al veel resultaten geboekt en mooie, succesvolle klantverhalen verzameld. Die delen wij graag met jou en/of het bestuur. Neem daarom zeker contact met ons op, zodat wij je kunnen helpen.

Andere bekeken ook:

Workshop Mindfulness training voor bedrijvenSteeds meer bedrijven zien de meerwaarde in van de positieve effecten van mindfulness trainingen. Het draagt bij aan duurzame

Bekijk
Workshop Mindfulness training voor bedrijven

Workshop Ademhaling Je leeft zoals je ademhaalt. Dit klinkt misschien ‘zweef’, maar denk er maar eens over na. Wanneer je niet lekker ademt,

Bekijk
Workshop Ademhaling

Workshop NLPNLP, misschien heb je wel eens van deze afkorting gehoord. Het staat voor Neuro Linguïstisch Programmeren. Klinkt het ingewikkeld? Wees gerust, dat

Bekijk
Workshop NLP

Workshop Mindmappen: de key tot een opgeruimd brein Soms is het alsof de informatie als een enorme regenbui over je heen stort. Input.

Bekijk
Workshop Mindmappen